Search

Sandžačke novine bile u pravu ! Oluka Savjeta za štampu protiv Usame Zukorlića

Usame Zukorlić podnio je Savjetu za štampu žalbu na tekst pod naslovom “Kad medijski nepismenjakovići zlonamjerno manipulišu tuđim vijestima” objavljenom 31. januara na portalu Sandžačke novine, u kojem su, kako tvrdi, iznijete neistine i uvrede na njegov račun.

Zukorlić je u žalbi naveo da je portal Sandžačke novine iznio neistine i uvrede na njegov račun, čime je prekršeno više tačaka iz poglavlja Istinitost izvještavanja. Osim toga, kako je istakao, nije mu pružena mogućnost da odgovori na tvrdnje iz teksta, jer ga “Sandžačke novine” uopšte nisu kontaktirale.

U odgovoru na žalbu, veb urednik Nedžad Smailagić istakao je da je portal objavio odgovor na tekst, koji im je u međuvremenu dostavio Zukorlić. Zukorlić, međutim, time nije bio zadovoljan, jer demanti nije objavljen u cjelini, zbog čega je o žalbi odlučivala Komisija.

Razmatrajući žalbu Usame Zukorlića, Komisija je odlučila da u tom slučaju portal Sandžačke novine nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije, jer je objavio Zukorlićev odgovor na tekst.

Kad je riječ o Zukorlićevom demantiju, članovi Komisije zaključili da je objavljen u dijelu kojim se opovrgavaju činjenice iznijete u tekstu. U demantiju su, također, iznijete sve tvrdnje navedene i u žalbi podnijetoj Savjetu za štampu, čime je podnosiocu žalbe pružena mogućnost da odgovori na, po njegovoj ocjeni, netačne i uvredljive tvrdnje.

Po mišljenju Komisije, urednik nema obavezu da objavi svaki odgovor u cjelini i u Zakonu o javnom informisanju i medjima postoji niz odredbi o tome u kojim slučajevima urednik može da ne objavi odgovor ili dijelove odgovora. Redakcija mora da objavi odgovor ili njegov dio koji se odnosi na činjenice, ali ne i dijelove koji se odnose na mišljenje, a isto važi i za odgovor ili dio odgovora koji ne sadrži tvrdnju o činjenicama, već mišljenje; U ovom slučaju, po ocjeni Komisije, izostavljeni dijelovi odgovora ne sadrže opovrgavanje činjenica iz teksta.

Zukorlić nije bio zadovoljan ishodom postupka, pa je protiv urednika i izdavača portala Sandžačke novine podnio tužbu Višem sudu u Beogradu po istom osnovu, navodeći da njegov demantij nije objavljen u cjelini.

Tekst preuzet sa Sandžačkih novina