Search

Ekstazi mogao dovesti do otkazivanja bubrega, jetre, srca….

Javnost je užasnula vijest da je Perica D. u Novom Pazaru tablete ekstazija dao djeci svog brata, koja imaju tri i šest godina. On je lišen slobode, mališani su u bolnici, ali njihovo zdrastveno stanje može biti trajno narušeno.

S obzirom na to da se radi o jednoj od najopasnijih droga svijeta, djeca koja slučajno ili namjerno uzmu ovakvo opojno sredstvo mogu biti životno ugrožena. Dobro je poznato kako LSD reaguje na odrasle, ali kako utiče na djecu, objasnio je za “Blic” pedijatar doktor Dejan Jonev.

– Komplikacije nastaju nadugo nakon što droga počne da se rastvara u tako malom dječjem organizmu. Rapidno ubrzanje srca, problemi sa disanjem, hiperventilacija, toplotni udari, mučnina… Dijete je uglavnom u tom momentu malaksalo ili ukočeno. Upravo to sve može dovesti do otkazivanja bubrega, jetre, oštećenja srca, pa konačno i smrti – objašnjava Jonev.

Ekstazi izaziva i epileptične napade, oticanje i trajno oštećenje mozga i uglavnom sve zavisi od toga koliko se brzo reagovalo i nakon kog vremena je dijete primljeno u bolnicu.

– Samo jedna tableta droge u odnosu na veličinu, kod njih se doživljava kao predoziranje. Kako bi se izbjegla trajna oštećenja ili smrtni ishod, dijete mora odmah biti prebačeno u bolnicu, gdje se droga iz tijela izbacuje infuzijama uz druge terapije – naglašava Jonev.

Do ovakih situacija dolazi ili namjerno, kao u ovom primjeru ili slučajno kada dijete pronađe negdje tablete LSD-ija, a koje njemu na oko djeluju veoma primamljivo zbog svog izgleda, za razliku od drugih tableta. Simptomi drogiranja se mogu lahko uočiti i tu je neophodna brza reakcija.

– Lahko i odmah se može zaključiti da je dikete pod uticajem droge. Otežano disanje, pjena na ustima, ukočenost, sinusna tahikadrija sa preko 150 otkucaja u minuti, visok krvni pritisak i povišena temperatura su samo neki od simptoma koji ukazuju na to šta je u pitanju i da u skladu sa tim treba brzo reagovati da bi se dijete spasilo – kaže naš sagovornik, pedijatar DZ “Čukarica”.

Podsjećamo, sinoć je Novopazarac Perica D. dao opasnu drogu bratancima. Djeca se nakon toga nisu dobro osjećala, a to je primjetila njihova majka, koja je djecu i odvela kod doktora. Oni su hitno primljeni u Zdravstveni centar Novi Pazar i danas se osjećaju bolje.
Izvor: Sandžak danas/Blic